Met de neus op de feiten

Een paar dagen geleden keek ik een klein stukje van de reünie op tv. Een mevrouw vertelde over haar jeugd waarin ze opgroeide met ouders met een verstandelijke beperking. Ze vertelde dat haar ouders een iq hadden van rond de 70 waardoor haar jeugd heel moeilijk en eenzaam is geweest. Ook werd er kort de aandacht gevestigd op de discussie of mensen met een beperking wel kinderen mogen krijgen. Die mevrouw zei toen wel heel mooi... als dat niet had gemogen was ik er niet geweest.
Ik heb altijd zelf ook gedacht dat het niet wijs is dat mensen met een verstandelijke beperking kinderen mogen krijgen. Maar tijdens het kijken van dit programma en toen die mevrouw over het iq had van haar ouders...sloeg de bom eigenlijk wel hard in.
Ruben heeft ook zo'n lage iq!!! Met zijn cf is het zowiezo ws lastig om kinderen te krijgen (veel mannen met cf kunnen niet op natuurlijke wijze kinderen krijgen) maar nu opeens realisseerde ik me dat het krijgen van kinderen misschien wel helemaal niet gaat gebeuren bij Ruben :-(
De toekomst is met onze kanjer een vraagteken. We hebben goede hoop wat zijn cf betreft. Wetenschap is ver met het vinden van de juiste medicatie (nu de overheid nog wakker krijgen om het te gaan vergoeden) maar wat Rubens ontwikkeling betreft is het afwachten... kan hij in de reguliere werkmaatschappij functioneren? Kan hij zelfstandig gaan wonen? Zal hij een vriendin gaan vinden?
Over 1 ding hoef ik me geen zorgen te maken, Ruben is een grote levensgenieter en vol enthousiasme gaat hij de toekomst tegenmoet. Als hij maar gelukkig is, dat is het belangrijkste ❤

Reacties

  1. Lieve Esther. Wat lastig hè meid? Je gunt je kind de wereld, alleen maar geluk. En we weten ook dat we ze dat niet kunnen geven. Een hele hoop liefde en een prachtige basis is wat je je kind al geeft.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je lieve woorden 'mara'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan het me voorstellen hoor Esther, als ik naa r zijn koppie KIJK zie ik wel een open en een ontzettend mooi jochie die zijn weg zeker gaat vinden en wat Mara zegt met jullie onvoorwaardelijke liefde moet het zeker goed komen. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan het me voorstellen hoor Esther, als ik naa r zijn koppie KIJK zie ik wel een open en een ontzettend mooi jochie die zijn weg zeker gaat vinden en wat Mara zegt met jullie onvoorwaardelijke liefde moet het zeker goed komen. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas