secretaresse

Je kent die rijtjes vast wel. Als mama moet je vaak allerlei beroepen uitvoeren. Van verpleegster tot schoonmaakster, van kok tot politie agent.  Secretaresse is er ook zo 1! Pfff en dat is waar ik soms wel heel moe (deloos) van wordt. Eindeloos achter zaken aanbellen. Assertief zijn, sterk je argumenten verwoorden, opkomen voor de belangen van je kind.
Het stomme is dat ik dit heel goed kan maar daarna me vaak schuldig voel. Ben ik geen zeur moeder?  Waar maak ik me druk om? zijn dan vragen die door mijn hoofd spoken.
Soms heb ik ook het gevoel dat ik als enige moeder achter bepaalde zaken aan gaat. Bv de pgb besteding op rubens school. Ik wil precies weten hoe en wat, maar ik krijg wel het gevoel dat we een van de weinige ouders zijn die ermee bemoeien.  Ik wil me dan soms bijna verontschuldigen, maar eigenlijk is het toch normaal dat je de dingen rondom je kind goed geregeld wilt hebben?!?
Zucht... nu dus mijn beroep als secretaresse naast me neerleggen .. de kok wacht ;-)

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten