controle

Gisteren met Ruben weer naar umcg geweest. Controle en als extra bonus mocht Ruben een conditie test doen, zgn piepjestest.
Om 8:45 waren we al present. Ruben heeft weer een prachtige longfunctie geblazen, zijn longen klonken prachtig en ook de conditie test verliep boven verwachting. Hij genoot om samen met de fysiotherapeut te rennen :-D
Het groeien heeft helaas weer extra aandacht nodig. Hij is nu 120, 7cm en 21, 7 kg. En ja dat gaf weer een dip naar beneden in zijn groeicurve. Dus we een zetten alle zeilen bij om de stijgende lijn er weer in te krijgen. Eerlijk is eerlijk de afgelopen periode waren we niet zo strak in het eten. Even geen fantomalt geen extraatjes...gewoon even gewoon zoals de rest (behalve dan zijn sondevoeding) Blijkbaar kan dat dus niet en dat is en best balen... we worden soms gewoon even heel moe om alles op en top te doen.
Blijkbaar is Ruben weer een bijzonder geval. Want uit het groot onderzoek kwam dat hij 93% vetopname heeft en 120%calorieën krijgt. Maar tja hij verbruikt veel meer energie dan een doorsnee cfer en dus heeft hij nog meer calorieën nodig om te groeien. Dus we gaan weer ons best doen.
Kom maar op met de extra calorieën .....

Reacties

  1. Waarom verbruikt Ruben veel meer energie dan een doorsnee cf-er? (wat is dat?) Ik zou me niet te druk maken Esther, zo lang alles goed gaat:) Ik was ook altijd te klein en te licht, maar het ging heel erg goed met mij. Vooral niet krampachtig doen is mijn ervaring.

    Groet Myrna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal eens met Myrna. De boog kan niet altijd gespannen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ruben heeft naast cf nog een hele pak andere 'bagage' Het is onze drukke stuiterbal die nooit een minuut stil zit...vandaar dat hij meer energie verbruikt dan een doorsnee cfer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het zo goed gaat met Ruben en probeer je niet zo druk te maken over het eten. Ik vind dat jullie het super doen en volgens mij valt Ruben heel netjes in de curves.
    Mijn zoon valt onder de alleronderste lijn met zijn lengte en ondanks alle extra calorieen toen hij jonger was is hij nooit in de curve gekomen. Nu is hij 20 jaar en 1.64m, tja beetje klein maar hij heeft er verder geen last van.
    En ik vind het achteraf jammer dat we zo met eten en niet eten bezig geweest zijn, zo zonde van alle energie.
    Liefs, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dieetiste van ruben gelukkig ook heel relaxed en down to earth. Het is eerder deze mama die loopt te stressen. Maar goede tips om er niet te druk overmaken.. ik zal proberen een middenweg te vinden in mijn 'best doen' en 'relaxed doen'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is de doorsnee cffer? Die bestaat denk ik niet. Iedereen is anders, met of zonder cf.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Esther,
    Hier in dezelfde boot....Misschien kun je eens kijken naar (geurloze) kokosolie: dat kun je smelten in beetje kokend water en vervolgens aan veel toevoegen, bv yoghurt, vla, pap (mocht hij dat eten) of mixen in smoothie. Wel extra creon :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten