vrienden

Tja je zou bijna zeggen, 'je kan er niet zonder en je kan er niet mee' De afgelopen periode besefte ik me weer eens dat het soms bergen energie kost: vrienden. Je zou verwachtem dat het je energie geeft. En gelukkig gebeurd dat ook zeker wel. ♡
Maar hoe snel kunnen vrienden je soms tegenvallen, pijn doen, ... en dat gebeurd al op jonge leeftijd. Wij als mensen zijn eigenlijk best egoïstisch ingesteld. Zo merkte ik al gauw bij Rubens oude klas het principe 'uit het oog uit het hart' Ik als moeder had dat eerlijk gezegd meer moeite mee als Ruben ;-) ook bij de kids merk ik 'iemand is je beste vriend en de volgende dag helemaal niet meer'. Heel normaal bij kids, maar gek dat dit principe soms ook door volwassenen gebruikt wordt. Ik vind het maar lastig. Ik hou van stabiliteit,  vertrouwen,  eerlijkheid,  er voor gaan....
Ik weet nog goed dat een 'mede cf mama' me een paar jaar geleden waarschuwde dat we snel zullen merken wie zouden blijven, wie het vol zouden houden met ons als gezin met een kind met CF, wie begrip zouden hebben voor bepaalde keuzen. En helaas was die waarschuwing niet voor niks. Met mijn oproep om te helpen collecteren voor CF (ja ja de week na pinksteren is het zover) werd ik weer teleurgesteld en toen herinnerde ik me haar waarschuwing weer. Tja ...
Paar weken geleden werd een kindje van vrienden van ons opgenomen en tijdens deze opname had ik gewoon last van plaatsvervangende teleurstelling.  Waar waren hun vrienden,  familie leden nu? Iedereen had het te druk met zichzelf, maar dit gezin zat wel met een klein kindje in het ziekenhuis,  behoeft aan steun.
Ach weet je, er zijn natuurlijk heel veel goede redenen waarom iemand niet zou kunnen komen,  maar op dat moment van een opname denk je alleen aan dat kind wat in het ziekenhuis ligt....
En zo kan zulke gedachten me soms even bezighouden. Het fijne is dat ik het ook zo weer naast me neer kan leggen... verder met de dingen van alle dag.
Genieten van onze Ruben en Lisa die het nog steeds super doen!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten