family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

woensdag 9 april 2014

bijzonder

Het blijft een bijzondere combinatie,  CF en PDD-nos. Ruben heeft altijd al moeite gehad om naar de wc te gaan voor ontlasting. Vele zakjes forlax en spuitjes microlax zijn er hier al gebruikt. Momenteel geen forlax meer en soms een spuitje microlax. We hebben een kalender in de wc hangen waarop Ruben een gezichtje kan tekenen als hij heeft gepoept. Zo wordt het visueel voor hem. Toen we voor de eerste keer deze kalender gebruikten en de 4x weken vol waren zei Ruben... 'nou hoef ik niet meer te poepen' haha
Gelukkig begreep hij al snel dat dit niet zo was. Maar toch blijft het bijzonder... wij gaan normaal gesproken naar de wc als we dat aanvoelen. Bij Ruben gebeurd dat soms, maar soms moet ik hem naar de wc sturen. 'Je moet nu poepen Ruben want het is al 2 dagen geleden' en dan blijf ik verbaasd dat het hem vaak ook nog lukt. -commando poepen- heel knap vind ik dat :-)

2 opmerkingen:

  1. Met dank aan mijn hardloop verleden kan ik dat ook. Nog even snel p**pn voor je naar de start gaat. Dus dit trainen om op comande te p**pn kan heel goed, maar of het ook normaal is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig ja! Ik kan opzich ook wel 'op commando' poepen ;), vooral als ik weet dat ik inderdaad ergens heen ga waar het lastig is om naar de wc te gaan. Alleen, als ik al 2 dagen niet geweest ben, dan zit er meestal iets niet goed en moet er meer Movicolon in.
    Misschien is dat iets waar CF-ers 'makkelijker' in zijn? Omdat er altijd wel iets in onze darmen zit te rommelen?

    BeantwoordenVerwijderen