family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

dinsdag 31 december 2013

verzekeringen enzo....

Pfff gisteren stond in teken van de verzekering en Colifin.... tjonge wat een oerwoud en wat onduidelijk allemaal. Niemand die ons duidelijk kon vertellen over hoe en wat en zo zijn we al een tijdje van de kast naar de muur gestuurd. Wat een gezeur.....
Twee weken geleden kregen we een brief van cairways (leverancier van vernevelab Colifin en apparaat Eflow) onze verzekering vergoede Rubens spullen niet meer vanaf jan '14. Toen startte onze zoektocht 'ja mevrouw we bellen u zo snel mogelijk terug' En zo verstreek de eerste dagen (achteraf had ik dat helemaal niet moeten toestaan) Kerst kwam en toen een weekend en toen... was het gisteren. Nog 2 dagen om de boel te regelen. Ik denk dat cairways nu wel weet wie Ruben Visser is :-( Tjonge tjonge.... conclusie van de lange vervelende zoektocht; we blijven bij unive (overstappen naar andere verzekering is ook niet zo makkelijk) en Ruben maakt de colifin op en wanneer nodig (we hopen natuurlijk dat in febr de kweek weer schoon is en hij mag stoppen met het vernevelen) gaat Ruben beginnen met Colistine (tadim) en de I-neb.
Rubens arts was ook zeer boos over de situatie, maar ook hij kon ons niet adviseren wat te doen.... dan heeft je zoon al een *piep* ziekte en dan moet je ook nog leuren om alles vergoed te krijgen. Belachelijk!!! Maar goed we hebben het geregeld. Nu op naar het nieuwe jaar....

Iedereen een goede jaarwisseling en veel goeds voor 2014 toegewenst

1 opmerking:

  1. Vreselijk he die verzekeringen? Ik heb geen CF maar een zeldzame aandoening die op geen een beslisboom van verzekeringen voorkomt, daarvoor is het te zeldzaam. Mijn longen reageren wel als CF-longen en ik vernevel ook oa ab (Collistine). Jarenlang ben ik door mijn verzekering afgescheept met aftandse vernevelaars, want 'tja mevrouw, u hebt geen CF dus vergoeden wij niets'. Op het laatst deed ik over een vernevelrondje (5medicijnen) bijna 1.5 uur. Het is dat Apotheekzorg dat ook belachelijk vond en mij uit coulance een E-flow schonk, want anders had ik nu nog aan de freeway en portaneb gezeten.
    Verder moet ik ook overal om zeuren, tot zuurstoftankjes aan toe (gebruik 6lpm dus met 1 of 2 tankjes kan ik net 4 uur de deur uit, lekker mobiel ben je dan). En ik vrees dat het alleen nog maar erger gaat worden.
    Sterke met dat gezeur (en idd, overstappen is zo'n gedoe en levert ook vaak nieuwe problemen op, niemand zit op 'ons' te wachten!) En alvast alle goeds voor 2014, zou fijn zijn als Ruben in feb mag stoppen met vernevelen!

    BeantwoordenVerwijderen