family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

woensdag 26 juni 2013

over gaan

ik wist niet dat ik er zoveel moeite mee zou hebben.....
het lezen en horen van al die blije ouders dat hun zoon/ dochter over gaat naar de volgende groep! Super voor hun natuurlijk, maar elke keer denk ik 'waarom Ruben niet?' Waarom moet het bij hem elke keer anders gaan 'WAAROM?'
Ook gisteren weer bepaald dat onze Ruben het gewoon soms niet bij kan benen. Ik schreef op facebook;  zo verdrietig dat de wereld hem soms niet snapt maar hij snapt de wereld soms ook niet... maar ja hard duwen mag echt niet!
Op school een situatie waarbij hij een jongetje hard van een verhoging had geduwd. Dat jongetje had zich flink bezeerd. Ruben natuurlijk straf, wat geheel logisch is, maar toch... tussen de middag was er nl een spelletje om elkaar van die verhoging te duwen. En ik denk dat Ruben nu weer dacht 'o leuk weer het spelletje er-af-duwen' Ruben was dan ook helemaal verdrietig en ondaan van wat er op school was gebeurd en hij kon ook niet verwoorden wat er gebeurd was en waarom hij dat had gedaan. Ik geloof gewoon niet dat Ruben dat uit pesten/ boosheid of wat dan ook heeft gedaan. Zo is hij niet.... Het lastige is dan dat wij er niet bij zijn en niet in kunnen grijpen. Tja en dat hoort bij groot worden en loslaten, maar wat lastig is dat....
En dan dus ook nog al die blije papa's en mama's waarvan de kids lekker door stromen naar de volgend groep... en ik denk verdorie waarom onze kabouter niet?? Ja ja ik weet hij volgt lekker zijn eigen route en hij ontwikkelt zich naar zijn doen superdepuper. Maar op zulke momenten word je even met je neus op de feiten gedrukt, Ruben is anders.
Maar wat fijn om dan te weten dat anders zijn niet fout is, integendeel...... ♥

2 opmerkingen:

  1. er zijn nog kinderen die die fase doormoeten. Onze kevin heeft het op dat vlak enorm moeilijk gehad op school en nog steeds.
    Houd moed je bent niet alleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och vrouwke, wat is dat toch lastig zeg! Jullie, lieve mooie ventje gun je gewoon alle goeds en een vlekkeloos leven. Ondanks het korte koppie (stiekem toch gelachen om je verhaal, ik zag je al staan met de tondeuse in je hand) heeft hij echt een prachtbekkie! Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen