family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

vrijdag 14 juni 2013

ademloos

http://www.kimmoelands.nl/boeken/ademloos

en dat is ook wat je wordt bij het lezen van dit boek 'ademloos' Een boek wat al tijden riep om gelezen te worden maar wat ik telkens maar niet durfde. Vorige week was ik er zat van en heb ik ademloos en grenzeloos besteld. En tja ... zo begon ik aan 'Ademloos',  niet wetende wat ik tegen zou komen. Het eerste deel van het boek heb ik door een waas van tranen gelezen. Piieeffff wat een verhaal en wat een verdriet.
Theo riep geregeld 'leg het boek dan weg' maar ja als je eraan begint kun je gewoon niet stoppen. De schrijfster Kim schrijft zo mooi, ook al is het een naar en zo verdrietig verhaal.
Ik ben nu net over de helft en ik kan zelf weer een beetje ademhalen. Anderen reageerden op mij lezen; 'dat je dat durft!!' of  'Ruben is in een andere tijd geboren hoor'  Gelukkig kon ik vaak het boek en zijn verhaal los zien van Ruben, maar het feit blijft; De hoofdpersonen in 'Ademloos' hebben ook CF en welk eind Ruben ook in zijn leven zal krijgen... intense verdriet zal er zijn. Gelukkig hoeven we daar nu nog niet aan te denken en gelukkig zijn Theo en ik mega nuchter dat de toekomst gewoon een mooie 'roze wolk' is voor onze kabouter ... oh nee.. ridder was het he?!
Toch is het boek ook een goede leermeester voor ons Dingen die we herkennen, maar ook dingen die we in de toekomst mee zullen maken. Zo zijn de schoonouders in het boek niet het beeld wat wij willen zijn als Ruben een vrouw mag gaan krijgen. Dus bij deze zwart-op-wit; wij willen liefdevolle open en ruimte gevende schoonouders worden. Tjonge hoe belachelijk sommige schoonouders kunnen doen na het overlijden van hun zoon/ dochter/ Laatst zag ik ook een filmpje op facebook over het reageren van schoonouders na het overlijden van een partner van een man. Zo intens verdrietig!
Maar wij hebben het goede voornemen om dus niet zo te worden :-) hahah over 20 jaar spreken we er nog wel een keer over..

Ik ga gauw weer een kop thee zetten en verder lezen...



3 opmerkingen:

  1. Dapper dat je het hebt gelezen! Ik heb het pas kunnen lezen na mijn longtransplantatie, daarvoor durfde ik het niet.
    En ik geloof direct hoor dat jullie niet zulke schoonouders worden ;) Al is het alleen al maar omdat je nu dit boek hebt (durven te) gelezen!!

    liefs Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, een confronterend maar prachtig boek! Heb je de stoel van god ook al gelezen? Persoonlijk vond ik dat ook een flinke tranentrekker!

    Fijn weekend, dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een hele tijd geleden het boek 'mijn zoute zoen' gelezen. Veel mensen zeiden 'moet je niet doen', maar heb het toch gedaan. Heel mooi boek, ondanks de slechte afloop

    BeantwoordenVerwijderen