slik

Gisteravond zat ik om half 9 voor de tv. Een CFsters (Kim) vertelde haar verhaal bij kro's "Recht uit het hart". (http://rechtuithethart.kro.nl/seizoenen/2/afleveringen/13-11-2012/default.aspx)
Tjonge dat was een mega slik moment. Ze las voor uit haar boeken (ademloos en grenzeloos) en heel eerlijk heb ik wel een traan gelaten. Wat een verhaal... En natuurlijk zit Ruben in mijn gedachten als ik het verhaal hoor. Wat een * ziekte is CF! Je wordt dan even weer met je neus op de feiten gedrukt en das niet fijn. Ik denk dat ik niet gauw haar boeken ga lezen. Volgens mij zijn ze prachtig, maar veelste confronterend, want als je dan hoort over het overlijden van kim haar vriend (ook CFer) dan zie ik toch dan weer Ruben voor me. Gaan we dat ook meemaken? Dat kan ik echt niet hoor. Help!!!
Gelijk na het programma heb ik de presentatie van Harry Heijerman op de CFdag van afgelopen zaterdag bekeken en heel eerlijk sprankelde er gelijk weer hoop in mijn hart. Wauw wat zijn ze ver in de wetenschap voor een medicijn voor CF!
http://youtu.be/57auBbrUscM

(voor degene die het niet weten Ruben heeft een dubbele delta F508 mutatie)

Reacties

  1. Hoi Esther,
    Ik heb er bewust niet naar gekeken, ze zijn echt zooooo ver met medicijnen. Ik ben er echt van overtuigd dat onze mannen in het goeie jaar zijn geboren en dat HET medicijn er komt. Ik begrijp heel goed het overvalt mij soms ook maar heb er veel vertrouwen in dikke kus van mij uit IJsselstein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook niet naar gekeken, omdat Albert naast me zat en die wou het niet zien. Ik kan het me ook wel voorstellen voor de mensen om de CF'rs heen dat dit veel te confronterend is.
    Ik heb zelf het boek 'Ademloos' van Kim ook vrij lang uitgesteld omdat ik bang was voor wat ik zou lezen. Uiteindelijk heb ik het gelezen en ben blij dat ik het gedaan heb. Ik vond het qua ziekte voor mezelf niet zo confronterend. Wat ik wel schokkend vond was het feit dat de ouders van R (Kim haar vriend/man op dat moment) zoveel onbegrip toonden en het haar zo moeilijk maakten.
    Ik weet zeker dat Ruben in een goede periode is geboren. Hou er alle vertrouwen in. Het gaat vast goed komen!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten