family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

woensdag 26 september 2012

bultje bultje kan nog meer bij....

soms vraag je je wel eens af... wanneer houdt het op? nou vandaag in elk geval niet. Doordat ik niet fit was zijn we niet voor controle naar het UMCG geweest. Over 2 weken weer een kans, Maar de dokter belde wel.... en ja hoor de pseudomonas bacterie is weer terug! :-(
Dus mogen we binnenkort weer beginnen met ab vernevelingen. Ik heb gevraagd of we iets anders mogen krijgen ipv Bramitob, aangezien Ruben er standaard 'ziekig' van wordt. Dat wordt morgen overlegd en dan volgende week weer beginnen met die stomme vernevelingen. Ik heb er ZO'N hekel aan gekregen en eigenlijk gaat het me niet eens zoveel aan. Ruben moet het ondergaan en papa doet het meestal. Maar ik weet ook niet wat het is, maar die vernevelingen staan me zo tegen. Nou ja.. we hebben geen keus en gaan dus 'vrolijk' verder.
Vanochtend nog wel even op Rubens school een bespreking gehad met interne - en ambulant begeleider. Het is nu echt de vraag of Ruben het allemaal gaat trekken op deze school. Het ligt in elk geval niet aan de inzet van school, want die is geweldig. We hebben als deadline de voorjaarsvakantie gezet om te kijken of Ruben hier kan blijven of toch naar speciaal onderwijs. Als we naar zijn IQ kijken zou dat een ZML school moeten zijn, maar tjonge dat vinden we ook wel heel wat... en de vraag is of Ruben daar wel tussen gaat passen?!?! Nou ja we nemen het maar stap voor stap, maar ik moet zeggen dat het wel weer veel is hoor. Mama is aan het einde van haar relativeer vermogen. De laatste tijd ben ik niet fit geweest en momenteel loop ik een beetje op mijn tenen. Er is dan ook veel gebeurd het afgelopen jaar! Tijd om alles een plek te geven en opnieuw rust te vinden....
Het seizoen speelt een opbeurende rol voor mij, want wat geniet ik van de herfst en straks de winter. Heerlijk! Koud, fris, donker, gezellig, kaarsjes enz enz

2 opmerkingen:

  1. Lieve Esther, wat een tegenvaller weer. En weet je waarom die vernevelingen je zo tegenstaan? Omdat het beeld van je kind met die vernevelaar de CF zo echt maakt, zo duidelijk zichtbaar.
    Maar Ruben is een kanjer en doet het allemaal toch maar, onder begeleiding van zijn geweldige ouders.
    Sterkte met alles, knuffel, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hart onder de riem, Mijn onderwijs carierre is ook eentje geweest met vallen en opstaan. Daar gaan we,
    Basisschool (regulier christelijk)groep 4 overdoen...
    Basisschool (lom- openbaar)
    Midelbareschool (HAVO,- tweede helft van de brugklas afwezig en toch over)
    Pabo (erg leuk en lerzaam, maar ik ben niet geschikt als leraar)
    HTS (misschien wel leuker, maar door achterstand na een ziekenhuis opname ben ik er mee opgehouden in mijn 3e jaar)

    Eind van het verhaal, Naar een mlk-school is niet het einde voor Ruben, het kan zelfs een heel goed begin zijn. Laat het je dus niet ontmoedigen.
    Zelf ben ik in die overgangs periode tussen regulier en speciaal onderwijs ook bij een kinder psycholoog geweest. Dit om het CF- hebben een plekje te kunnen geven, dat speelde bij mij toen heel erg.

    Hou dus maar moed. Liefs,

    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen