family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

zondag 27 mei 2012

zomerplezier en... jeuk


Heerlijk hebben de kids zaterdag gespeeld in de tuin. Zon en water is vaak een hoop plezier. Totdat.... het avond werd en Rubens rug, borst, buik en bovenbenen helemaal rood en gezwollen werden met heel veel JEUK! Arme ziel. Wij wisten ook niet precies wat het was (aangezien Ruben eigenlijk nooit verbrand en helemaal geen gevoelige huid heeft) dus toch maar even de huisartsenpost gebeld (en ondertussen het internet afzoeken) Conclussie was; de 'gezellige' bramitob (vernevelantibiotica) samen met de zon is dus niet een hoop plezier. Dat gaat dus niet samen. Fijn dat het ons van tevoren gemeld was (niet dus!) Maar goed, papa nog om 11 uur naar de apotheek gereden om een koelzalf (mentholzalf) te halen. En na heel wat wrijven, bassie en adriaan filmpje en stinkie stinkie zalf (volgens Ruben) lag ons kaboutertje weer te snurken. Ik was bang voor een slapeloze nacht, maar gelukkig dat viel mee. Vanochtend was er niks meer te zien van het rode en gezwollen huidje. Piiefffff!
Maar ja nu moeten we onze stuiterbal zo goed als het kan uit de zon houden, in elk geval maar niet meer in zijn blootje in de volle zon. Das best lastig :-) Maar wat fijn dat we in NL wonen en het de aankomende dagen weer kouder gaat worden.....

5 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Ik zwel ook helemaal vuurrrood op als ik met antibioticakuur in de zon zit. Heeeeeeeeel erg oppassen dus, zelfs bij factor 50 gebeurt me de dit al. Ik blijf dus echt in de schaduw en smeren smeren smeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja inderdaad; dit is heel herkenbaar.
    Ik blijf ook uit de zon zolang ik met a.b bezig ben. En ik ben ook blij dat het iets gaat afkoelen zodat ik mezelf niet meer voor de zon hoef te verstoppen. Ik had vroeger nooit last van de warmte (als kind zijnde) en vond het spetteren in het kleine opblaasbare badje ook altijd een groot feest. Nu vind ik de hitte een drama. Raak al buiten adem van stukje naar de wc lopen. Dus ja; hoera dat we in Nederland wonen en dat het weer gaat afkoelen.....

    Leuk geschreven Esther!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik ben heel benieuwd wat de kenmerken zijn van de pseudonomas bacterie. Klaudiusz hoest zich de longen uit zijn lijf (kennen we niet van hem). Morgen gelukkig groot onderzoek dan komt het er wel uit maar ik was er gewoon benieuwd na.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Klaasje, eigenlijk ken ik de kenmerken niet. Na het groot onderzoek van jan zat het opeens weer in Rubens longen, terwijl het eigenlijk heel goed met hem ging/ gaat. Dus het kan geheel onmerkbaar gebeuren. Maar als een CF-er lang ziekig is en vooral moe dan is de kans er wel dat de pseudo om het hoekje is komen kijken, maar dat hoeft dus niet. Duidelijk he?! Het is een geniepig 'ding' :-) Sterkte en succes morgen

      Verwijderen
  4. Dank je wel! We gaan het weer meemaken morgen! Raar maar ik kijk er naar uit omdat hij al vier weken koorts heeft en nu vreslijk hoest......

    BeantwoordenVerwijderen