nieuwe week

De nieuwe week is alweer begonnen. De kindjes zijn naar school. Lisa natuurlijk naar de peuterspeelzaal, maar het voelt voor haar ook echt als de 'grote school'. Als we Ruben naar school brengen en Lisa gaat mee, dan gaat ze zo ook meespelen in de hoeken en krijg ik haar bijna niet meer mee naar huis. Troela. Het is een heerlijk kind, maar absoluut met een eigen willetje en een pittig karakter. Een echte meid dus! En nee lieve mensen ondanks dat Ruben veel zorgt nodig heeft vergeten we ons lief meisje echt niet! En trouwens daar zorgt ze zelf ook echt wel voor. Laatst stonden we in de kruidvat bij de kassa. En mevrouwtje had iets gevonden wat mee moest, maar ja dat vond mama niet goed. Je kent vast wel zo'n scene van tv: kind laat zich gillende op de grond vallen en daar staat mama dan :-) Nou daar leek het verdacht veel op. Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven en zeg tegen Lisa; ga maar even naar buiten om te gillen. En Lisa staat op en loopt gillend naar buiten. Hihih Je had het gezicht van de cassiere moeten zien. Hahhah Nou van zulke situaties maken we met Lisa veelvuldig mee. Op een ander moment geef ik Ruben een standje (geen idee meer waar over) Lisa gaat naast Ruben zitten en kijkt me aan "dat doet Luben niet meer hoor mam" Wijsneusje!! Ook kan ze heel mooi papegaaien. Dan roep ik; Ruben komen (ofzo iets) dan kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik een piepstemmetje naast me hoor "Luben kome" Tja... het is wat! Het is heerlijk om Ruben en Lisa samen te mogen opvoeden. Ze zijn helaas nog geen beste vriendjes en het blijft veel geruzie en gegil als de 2 samen thuis zijn. Dat is wel jammer en ik hoop ook van harte dat deze fase snel voorbij gaat. De virus bij Ruben lijkt weg te ebben. De hoest blijft, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad op Rubens school met de ambulant begeleider (begeleidster vanuit 'rugzakje' in gehuurd van buiten school) en interne begeleider (begeleidster voor 'rugzak kindjes' binnen school). Het was een kennismaking + gelijk een eerste opzet maken van een handelingsplan voor onze Ruben. Het was weer een positief gesprek en we zijn met ons allen zeer positief over de eerste 3 weken dat Ruben naar school gaat. Rubens juf gaf vorige week ook aan dat ze nu al een stijgende lijn ziet in Rubens gedrag in de klas. Hij weet het ritme van de dag al beter, kan al langer op 1 plek bezig zijn, maakt concat met mede klasgenootjes, eet/ drinkt bijna alleen enz enz Allemaal erg positief. YEAH! Natuurlijk blijven er aandachtspuntjes maar daar gaan we aanwerken. Maar al met al kunnen we erg positief zijn over deze eerste weken. Ruben lijkt het zelf ook leuk te vinden, is wel erg moe en 's ochtends zegt ie vaak; ik niet naar school. Maar als we er dan zijn vindt hij het wel weer oke. Dusss tja... het is natuurlijk ook wennen voor onze kabouter.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten