family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

donderdag 14 juli 2011

even gluren

Vanochtend mocht Ruben even een ochtendje mee draaien op de Iemekorf! Weet niet wie er meer zenuwachtiger was; Ruben of ik! Brrr daar gaat dan je kleine grote man. Ik zou maar heel even blijven, maar dat werd toch al gauw een uur. Ruben gaf thuis al aan dat hij moest poepen en dat lukte niet. En tja toen moest het op school. Gelijk bij binnenkomst. Dus hup luier om en een hoekje vinden. Hmmm welkom Ruben.... Hij vond het allemaal erg spannend, maar ook erg leuk. Na de kring gingen de kindjes lekker spelen in het speellokaal en dus was dat een goede gelegenheid om weg te gaan. De kindjes nog wel even kennis laten maken met de Mic Key, want tja dat spelen in het speellokaal was in ondergoed en dan zie je wel iets van de Mic Key. Met grote ogen verdrongen ze zich om te zien wat een Mic Key was. Maar na een kort uitlegje van 'de mama van Ruben' ging het al weer snel over tot de orde van de dag. Zo geweldig om te zien hoe kleuters tevreden zijn met weinig.... Om kwart voor 12 stond ik dan met allerlei mama's papa's opa's oma's en noem maar te wachten op het plein. Hihihih net echt! En daar kwam ie dan... in een te grote schoolbroek, want tja spelen met water wordt altijd een waterfestijn met Ruben. Zo ook in de klas. Oeps. Nog even kort de juf gesproken, want volgende week hebben we nog een afspraak staan om samen met de juf/ mentor van het MKD een plan van aanpak voor Ruben te maken. En tja... van wat de juf toen zei zonk mijn moed wel een beetje in de schoenen. Hebben we wel de juiste keuze gemaakt?! Juf: "Ruben is inderdaad een druk en lawaaig jongetje"..... Ps euh 12 reacties voor het vorige blogberichtje is een goede start, maar als je weet dat er ruim 200 lezers zijn geweest voor dat berichtje is dat natuurlijk maar een zwakke aftreksel. Dus mensen... kom maar op met een (leuke) reactie ;-)

15 opmerkingen:

  1. Ah joh, maak je niet druk om die juf. Ruben heeft genoten en lekker gespeeld met zijn leeftijdsgenootjes, wat wil een mama nog meer ;-)

    Grts, Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weet zo'n juf er nu van na 1 dag op school.
    Volgens mij heeft Ruben zich prima vermaakt en .. poepvrees heeft ie ook niet.

    groetjes Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, bovendien hij is vast niet het enige drukke jongetje.. Ruben heeft zich vermaakt (was ie erg moe?) dus volgens mij past ie er prima tussen. En idd, zoals je ziet, kinderen passen zich erg snel aan (ook zijn medeklasgenoten) In ieder geval sneller dan de juf:P

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig toch dat Ruben zo heerlijk gespeeld heeft op zijn eerste dag. Hij is een kanjer dat hij zich zo snel op zijn gemak gevoeld heeft.
    En natuurlijk was hij druk,wat denk je hoeveel indrukken op hem af komen. Gelukkig zelfs dat hij druk was, beter dan helemaal in zijn schulpje weggekropen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bovenstaande is van mij.
    Liefs, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het met de andere mensen eens: negeer de opmerking van de juf want bij zo'n eerste dag op school krijgt elk kind enorm veel indrukken mee! Iedereen gaat daar weer anders mee om en niet elk kind is het hetzelfde. Belangrijker is dat Ruben het naar zijn zin heeft! En gelukkig was dat zo! Goed om te horen!
    Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. fijn dat hij het leuk heeft gehad op zijn wenochtendje op school! druk zijn kinderen al snel juffen kunnen tegenwoordig niet zo veel meer hebben ;)

    maar even een anonieme reactie want ja hij doet het weer is niet via google-account zoals wel vaker:S

    liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na een dag zo'n vooroordeel uiten getuigt van weinig kinder/mensenkennis. Houdt goed in de gaten of de juf wel geschikt is i.p.v. Ruben

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ iedereen: thanx voor jullie reacties. Inderdaad ik hou de boel goed in de gaten :-) Jullie weten ondertussen wel dat ik als een leeuwin op mijn kindjes past, hihih!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. sorry dat ik het zeg maar wel heel makkelijk om van de juf nu zulke dingen te roepen als hier boven terwijl ze niets verkeerds zegt. Ze zei dat hij druk was, nou en ze zei toch niet dat dat storend was ofzo. Vind het een tikkie overdreven om haar nu zo neer te zetten als een boeman.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Anoniem: beetje storend dat je als anoniem reageert...maar je hebt gelijk als je denkt als we de juf als boeman zien. Dat doen we helemaal niet hoor! Ik ben zelf ook juf, dus ik weet als de beste hoe het werkt! Die opmerking van haar maakte me gewoon even aan het twijfelen....
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat je even achter je oren krabbelde na die opmerking snap ik. Juf C. is een schat van een vrouw die het super leuk doet met de kids dus maak je vooral geen zorgen zou ik zeggen. En juist lekker toch dat Ruben lekker vrolijk en levendig is in de klas (dat was misschien een betere omschrijving van haar geweest maar het komt op hetzelfde neer). Vond meer de reacties van anderen nogal fel terwijl ze de juf niet kennen ~vooroordelen werd genoemd, tja dat vind ik nogal ver gaan.

    gr Ingrid (anoniem van hierboven dus, duurt 3x voor ik hier een reactie kan plaatsen vandaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Ingrid: ja irritant he dat je moeilijk een reactie kan plaatsen... ik heb het ook met andere blogs. Begrijp je reactie ook hoor. Maar goed, zij lezen alleen mijn woorden en kennen de juf niet. Dus tja... altijd lastig met het medium internet. Ik begrijp dat jij hier ook in appingedam woont en kindjes op de Iemekorf hebt? vertel eens :-) Ik vind het leuk om contact te hebben met andere moeders.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, de eerste keer kijken en het dan zo naar je zin hebben. Spelen met water, zelfs een natt broek, heerlijk!!! En dat allemaal bij jullie om de hoek, geniet ervan! Knuffel Marieke v Berkel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tsss, rare opmerking van de juf hoor! Ben zelf ook juf, en je doet juist altijd je best om ouders op hun gemak te stellen, zeker de eerste keer!! Dan zeg je als juf iets liefs en niet zoiets. Dus dit zegt meer over de juf dan over Ruben. Ja het zegt wel iets over Ruben; dat hij het naar zijn zin heeft gehad! En lekker meegedaan heeft, anders had je wel te horen gekregen dat ie erg rustig aan de kant gezeten had.
    Succes!

    Groetjes Jolanda (mama Jesper en Lotte)

    BeantwoordenVerwijderen