de grote beslissing

en dan is nu echt 'de kogel door de kerk' En wat was het moeilijk en lastig. Heel wat slapeloze nachten en gedenk is er-voor-af gegaan. Tssss want wat is wijsheid? Niemand kon die beslissing voor ons maken en nog steeds weten we niet 100% zeker of dit de juiste keuze is geweest. Maar ja we moesten een keuze maken en dus hebben we gisteravond de knoop door gehakt! Ruben gaat vanaf september naar een reguliere basisschool. Ja jullie lezen het goed. Dus geen buitenschool meer. Tenminste.... we gaan het met Ruben proberen om hem op een reguliere basisschool mee te laten draaien. Met steun van rugzakje, pgb, veel bereidwilligheid van school, familie, enz gaat Ruben het tot de kerst proberen. Dan gaan we eens kijken of het Ruben gaat lukken of dat we wel moeten overstappen naar de buitenschool. De school waar Ruben naar toe gaat (obs De Iemekorf in Appingedam) is bij ons om de hoek, is klein (in totaal ongeveer 110 leerlingen) en de groepsleerkracht van de kleuters, directrice en IB-er waren bij het kennismakingsgesprek enorm open en bereidwillig om Ruben een kans te geven. Dus geen taxi's meer, geen lange dagen en gewoon lekker dicht in de buurt. Ruben was vanochtend al helemaal enthousiast dat hij MET DE FIETS naar school kan straks. Geweldig toch dat hij al om zoiets zo blij kan zijn :-) Mama vindt het allemaal heel spannend en lastig. Je wilt zo graag gelijk de juiste en beste keuze maken voor Ruben, maar tja... ik besef ook dat je het nooit 100% zeker weet wat het beste is... totdat je een sprong waagt en het probeert! En dat is dus wat we gaan doen.... Go Ruben Go!!!

Reacties

  1. 100% krijg je nooit in het leven, maar ik zou denk ik het zelfde hebben gekozen als jullie. Lekker dichtbij, mama kan zelfs voorlees moeder ofzo worden en de gewonnen reistijd kan rusttijd, leestijd, speeltijd etc worden. Lijkt mij een stuk prettiger voor jullie kleine man.

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet geschoten is altijd mis Esther, groot gelijk dat je regulier onderwijs gaat proberen, ik hoop dat het jullie hééééééél goed gaat bevallen!!
    Grts, Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat jullie een keuze kunnen hebben maken! Ik denk dat ik hetzelfde had gedaan...eerst proberen? Fijn voor Ruben dat ie die lange reistijden niet meer heeft! Gewoon afwachten wat de nieuwe school gaat brengen...meer dan je best kan je niet doen toch? Heeeel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet dat mijn ouders vertelde dat toendertijd ook werd aangeraden mij naar een openluchtschool te doen. Mijn ouders kozen er ook voor om mijn naar regulier onderwijs te doen en dat is super uitgepakt! Natuurlijk is de situatie een beetje anders, maar ik zou zeggen ga ervoor!! Wie weet pakt het net zo goed uit! :D

    Succes en geniet ervan!!

    Groetjes Laura (cfer)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee, dus toch...! Het was al zo tussen de regels door te lezen dat jullie eigenlijk niet voor de buitenschool gingen. Gewoon proberen en dan kun je altijd nog switchen! Nu eerst lekker genieten van de zomervakantie!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge wat kan het moeilijk zijn om een keuze voor je kind te maken. Super gedaan lieve Theo en Esther!!!! Kus Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten