family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

vrijdag 27 mei 2011

extra vervroegd bezoekje UMCG

De afgelopen tijd merken we aan Ruben dat hij niet 100% fit is. Moe, huilerig en slecht eten. Tja nu willen we niet bij elk iets aan de telefoon hangen ... maar gisteren Ruben opgehaald van het MKD. Juf belde en vertelde dat Ruben toch nu echt heel moe en niet fit was. Hij hobbelde wel mee, maar was absoluut niet zich zelf. Ook zegt Ruben de afgelopen dagen geregeld; mama ik is ziek, of mama au... Dan vraag ik wat doet er au, standaard zegr Ruben dan au buik. Maar die buik is heel groot (ongeveer van voorhoofd tot tenen, hahah) Dus gister toch naar het UMCG gebeld en de dokter wilde hem vandaag dan toch wel even zien. Dus Ruben en ik vanochtend naar het ziekenhuis. Lisa naar oma en bij het dag zeggen aan Lisa en oma zegt Ruben blij en enthousiast "oma ik naar ziekenhuis, is leuk!" :-) Helaas zijn we niet veel wijzer geworden. Longen klinken goed, oren zijn nog steeds niet goed (maar ja we staan ook niet voor niks op de wachtlijst voor het plaatsen van buisjes) verder geen duidelijke signalen voor de dokter om actie te ondernemen. En zo zijn we dus weer thuis. We moesten het nog maar even weer aankijken en verder gaan met Bramitob = ab verneveling (aangezien we daar nog maar 1,5 week mee bezig zijn) De dokter heeft goede hoop dat de Bramitob zij werk uiteindelijk goed gaat doen. Maandag gaat de dokter wel contact leggen met de kno arts en we hopen dan op een spoedje. Dussssssssss eigenlijk voor 'niks' naar het ziekenhuis geweest. Ruben vond het gelukkig niet erg. Vanmiddag was ie wel weer bekaf en moest zijn zusje het ontgelden :-( Blij dat ze nu allebei lekker rustig en stil liggen te slapen ;-)

2 opmerkingen:

  1. Tjee, wat lijkt me dat enorm lastig zeg.
    Ik ben zelf cf'r en kan, met mijn 36 jaar, heel goed uitleggen wat er aan de hand is. Maar als ouders van een ziek kind is het toch maar gissen wat hij of zij nu precies bedoelt.
    Ik heb daar nooit zo over na gedacht maar; hoe hebben mijn ouders dat vroeger opgelost???

    Voor jullie sterkte en voor Ruben heel veel beterschap!!!

    Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esther,
    Wat vervelend zeg dat je nu niet goed weet wat er aan de hand is! En wat kan het een (negatieve)energie kosten of niet dan?
    Maar ik zag dat jullie Ruben met het kapje verneveld? Wij vernevelen nu ongeveer 2 weken en onze dochter (half jaartje ouder) gebruikt het mondstukje gewoon. Is ook nooit over iets anders gepraat, wat dat betreft herken ik het wel dat je zegt dat de begeleiding vanuit UMCG daarin niet overdreven veel is. Ik moest na de eerste mededeling ook nog terugbellen doordat je eerst een beetje lamgeslagen bent door het feit dat ze de bacterie heeft. Daarna komen er nog zoveel vragen waar je graag antwoord op wilt en daarin schoot het wel tekort vond ik. Maar goed: lang leven het forum van het cf cafe!
    Sterkte met alles!!

    BeantwoordenVerwijderen