family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

zondag 30 januari 2011

Mic Key

voor de mensen die niet weten hoe een Mic Key eruit ziet.... dit is het!! Donderdag krijgt Ruben zo'n Mic Key!! Woensdag het groot onderzoek en dus nu witte emmertjes vullen :-(

9 opmerkingen:

  1. Veel suuces woensdag! En vooral succes met de emmerjtes! Heb het ook jaren moeten doen :(

    Liefs Saskiaxxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met die witte emmertjes.. Das geen pretje.. Gelukkig is dit het eerste jaar dat ik het niet meer hoef!
    En natuurlijk ook succes voor donderdag!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Esther en fam.
    Nog hartelijk gefeliciteerd met Ruben!
    En voor woensdag heel veel sterkte, konden we het maar overnemen, vind je niet?
    Ze zijn nog zo klein.
    Dikke knuffel voor Ruben en heel veel sterkte woensdag, groetjes Cobi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Esther,

    Nog van harte gefeliciteerd met Ruben!
    Ik lees vaak je blogs maar nu wil ik je toch iets vragen, mijn dochter is ook 4 en krijgt al een jaar sondevoeding door een neussonde, we denken dat ze er nog wel een tijd aan moet en verdiepen ons eens wat in een maagsonde maar nu is mijn vraag of ze dan eerst een peg sonde moet en daarna mic-key?En wat is het verschil daartussen?
    Graag zou ik wat van je horen.

    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Nancy; inderdaad je moet eerst een PEG sonde hebben. Dat is de 1e stap. Het is net zoiets als een mic key, maar het zit vast en er zit een slangetje aan. De PEG moet 3 mnd zitten (want dan ontstaat er een mooi gaatje (net zoiets als een oorbel gaatje, alleen groter natuurlijk) Wanneer dat gaatje van binnen mooi bekleed is met huid (na 3 mnd) kan het verwisselt worden door een Mic Key. Als je op internet googled en bij afbeeldingen kijkt kun je mooie duidelijke foto's van de PEG en een Mic Key vinden. Succes

    groetjes
    Esther

    ps leuk dat je onze blog leest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor je snelle reactie!
    Ik zal volgende maand maar eens een balletje opgooien in het UMCG als we weer voor grootonderzoek moeten, jullie succes woensdag!
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi daar,

    Ik heb zelf een Mic-key, al vanaf mijn 9de en ik moet zeggen dat hij heel goed bevalt!! Succes en sterkte met alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eindelijk van dat slangetje af... Een mic-key is ideaal!
    Heb er zelf ook een gehad!
    Succes met jullie mannetje woensdag!!

    Liefs annelie

    BeantwoordenVerwijderen