wat een week!!!

Als eerste... DJUNA HEEFT NIEUW LONGEN GEKREGEN.... WAAHOOEE Al een tijdje volgen we Djuna's blog en we waren zo ontzettend blij toen we gisteren lazen dat er longen voor haar waren. Volgens haar blog is de operatie geslaagd. Ze ligt nu op de IC en wordt nog in slaap gehouden. We blijven hard bidden dat haar lichaam het goed zal doen en ze morgen haar oogjes weer open mag doen. Ook van deze kant Djuna, heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel beterschap. Kop op meid je kunt het. Je bent een groot voorbeeld voor velen, maar ook voor ons en onze Ruben! ================================================================= Bij ons is er ook weer een week voorbij sinds het laatste blog nieuws. We zijn allemaal weer de griep ten boven. Ik zelf heb afgelopen weekend enorme last gehad van een ontstoken kies en dus lag ik gister ochtend al om half 9 in de tandarts stoel voor een wortelkanaal behandeling. Het gaat gelukkig nu alweer een heel stuk beter. Pieffff. Ruben hobbelt lekker verder. Hij had alleen erge last van ... "au kont"... zoals Ruben het zo mooi kan uitdrukken :-) De ontlasting kwam aldoor met beetjes en telkens huppelde hij door de kamer van "au kont mama au kont, ikke saus (= zalf, hihih) op kont" We wisten niet goed wat we ermee aan moesten. Hij is al aan de laxeer middel (die hebben we zelfs 2 dagen verhoogd) maar aangezien de ontlasting zacht leek te zijn vonden we het allemaal een beetje raar. Heeft iemand van jullie in de CF wereld misschien een idee wat het kan zijn? Gisteren heeft hij gelukkig een heleboel eruit gepoept (papa was de gelukkige) en het lijkt nu even weer rustig. Verder is hij deze week ook nog lekker naar het Medisch kinder dagverblijf. Volgende week hebben we als gezin een weekje vakantie. Lekker relax zijn met elkaar. En dan is het bijna 2011. Ruben wordt dan alweer 4 jaar. Waar blijft de tijd????

Reacties

  1. Hoi Esther, ja, inderdaad wat een week!
    Wat geweldig voor Djuna, wat is zij een voorbeeld voor ons allemaal!
    Fijn te lezen dat het met jullie ook weer goed gaat, (behalve je kies),hier gaat het gelukkig ook goed met de kinderen, blijf toch stilletjes in een wonder geloven dat erbinnen een paar jaar iets is voor alle CFers.
    We wensen jullie hele fijne kerstdagen en vooral een GEZOND 2011 toe, groetjes van ons allemaal, en misschien zien we je wel weer ergens op een braderie lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoii
    Ik las je vraag over de ontlasting. Als kind heb ik veel verstoppingen gehad, maar vaak had ik dan ook kleine beetjes zachte ontlasting, soms juist zelfs diarree-achtig. En dan toch verstopt. Dus naar mijn idee wil het niet altijd zo zijn dat je géén ontlasting hebt als je verstopt zit. Ik weet verder niet wat je eraan kunt doen hoor, zeker niet bij zo'n klein ventje (ik werd regelmatig opgenomen voor infusen met laxeermiddel en vocht, dan was ik er zo vanaf, maar daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk). Ik weet alleen dat ik t altijd kreeg van beschuitjes eten, dus die mocht ik niet meer. Alle standaard middeltjes ken je denk ik wel. Succes ermee! (en we duimen voor Djuna....oh wat spannend)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten