het houdt niet op...

en ja hoor daar is weer een antibiotica kuur om de hoek gekomen. Afgelopen week was Ruben al niet fit. Veel hoesten en zo nu en dan verhoging. Maar ja we willen ook niet te snel aan de telefoon hangen, dus even aanzien.... sinds gisteren komt er, behalve wat drinken en sondevoeding, niks meer in het buikje van Ruben. En vanmiddag was het hoesten tot aan overgeven toe. Tja... toen toch maar even gebeld. En ja hoor weer aan ab kuur gescoord.
Gisteren was ik al bij de dokter voor Lisa. Die viel met haar hoofd tegen het keukentrapje aan. Gatje in haar hoofdje. Het stopte niet met bloeden en dus toch maar even laten plakken.
Vanmiddag was het 'boem' en had ze haar knieetje opgehaald en nog geen 5 minuten later spuugde Ruben de auto onder omdat hij zo aan het hoesten was. Dussssss ik denk dat jullie ongeveer wel weten hoe deze mama zich nu voelt.....
"herfst herfst wat heb je te koop..."
vanacht ( jaja wat je al niet bedenkt 's nachts) toen ik wakker lag, door het gehoest van onze kabouter, bedacht ik me dat ik maar stop met deze blog. Het is tegenwoordig alleen maar narigheid te melden en daar wordt niet niet blij van... maar ach, ik weet dat veel mensen met ons mee leven en voor ons bidden. Dus ik ga maar door en hopelijk kan ik gauw weer leuke dingetjes schrijven ipv alle medische toestanden :-(

Reacties

  1. Hoi Esther, Je krijgt nog genoeg gelegenheid om leuke dingen te schrijven, zoals Ruben heeft zijn schooldiploma gehaald. Lisa zit op schoonzwemmen. Ruben heeft zijn eerste vriendinnetje (helppppp) enz. enz.
    Ik wil gewoon weten hoe het echt met mensen gaat en dat hoeft niet altijd "leuk" te zijn.

    Groeten van Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met Astrid eens! Een blog hoeft niet alleen maar leuk en goed te zijn. Je gunt ons een kijkje in jullie leven met alle toppen en dalen daarbij horend. Dit is gewoon even een dipje, er komen vast snel weer wat goede blogs aan, daar ben ik zeker van!

    Na regen komt immers altijd zonneschijn? :) (al duurt dat soms wat langer)

    Heelveel beterschap voor allebei in ieder geval
    en een (digitale) knuffel voor jou!

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Esther,
    Ik ben blij dat je ons laat meeleven.
    Heel naar voor jullie, dat Ruben zo aan het tobben is.
    Ik hoop zo dat idd wat Judith zegt, dat t zonnetje voor jullie ook snel weer FEL gaat schijnen.

    Wat n mooie foto trouwens!
    Dikke kus

    PS: de tekening van Ruben hangt hier recht voor mijn neus, ik vind het zooo lief! Jullie zitten in mijn hart hoor.
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Esther, hopelijk gaat het snel beter met Ruben nu hij een kuur krijgt! Een blog hoeft niet altijd positief te zijn hoor...wij leven altijd met jullie mee (in goede en slechte tijden). Mij helpt het van me afschrijven vaak wel om m'n ei even kwijt te kunnen. Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Esther, dit hoort er echt bij. Het is een dooddoener, maar over een paar jaar gaat het echt beter als hij minder virussen dus meer weerstand heeft opgebouwd. Ook mensen met cf bouwen weerstand op. En AB is nodig. Onze dochter kreeg een onderhoudskuur destijds. Dat heeft bij haar wonderen verricht. Zo is ze prima de basisschool door gekomen. Ik weet niet wat artsen tegenwoordig bij kinderen voorstaan. Vijftien jaar geleden kregen bijna alle kinderen in het AMC onderhoudskuren met bactrimel. Uitgezonderd zitrhomax heeft ze tijdens het VWO geen onderhoudskuur meer nodig gehad. Nu ze twintig is en een druk onregelmatig studentenleven in rokerige kroegen leidt heeft ze helaas weer een onderhoudskuur cotrimoxazol nodig. Ze vergt veel van zichzelf. Ik wens je veel kracht om deze rot periodes door te komen. De bezorgdheid/angst bij een kind met cf is zo energie vretend. Houdt moed!
    Moeder van een dochter met cf

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten