rustiger?!

Eindelijk is de rust weer terug gekeert in huize Visser. Nou??? bij Ruben in elk geval. Nu is mama in de lappenmand en we houden ons hart vast wanneer de verkoudheid bacterieen overslaan naar Ruben. Maar misschien valt het allemaal wel mee. Ruben voelt zich in elk geval nu weer de oude. Geen pijn meer aan zijn PEG en de ontsteking lijkt minder te worden. Op naar rustige weken. Op dit moment is papa even heerlijk aan het wandelen met de kids. Alle2 in hun mooie nieuwe winterjassen. Want brrr de winter is nu dichtbij. Ik vind het zelf een heerlijke periode. Lekker fris en koud. Kaarsjes en knus binnen zitten. Ik hoop wel dat er niet veel regen dagen zullen komen want afgelopen dagen was het een kunst om Ruben tevreden te houden binnen. Hij sprong bijna bij de muren omhoog, zoveel energie had hij. Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt wat mijn baan betreft. Ik heb het opgezegd. Ik merk dat ik het allemaal niet trek. De afgelopen periode is het best hectisch geweest rondom Ruben. Het beseffen wat het nu echt betekent om een kindje te hebben met CF begint door te dringen. Ik merk dat ik er lichamelijk en psychisch op ben. Dus geen 2 ochtenden meer boenen bij de Klaproos, maar tijd besteden aan mijn gezinnetje en mijzelf. Even een pas op de plaats. Ruben gaat nu dus 3 dagen naar het MKD, hij vindt het GEWELDIG. Dat maakt het voor mij mogelijk om volle aandacht aan Lisa te geven en ook een keertje gewoon iets voor mijzelf te doen. Het is zo makkelijk om mezelf aan de kant te zetten en mijn gezin op nummer 1 te plaatsen. En dat vind ik zeker heel belangrijk, maar nu blijkt dat ik ook gewoon 'ik tijd' nodig heb ;-) Dus we hopen van harte dat de aankomende maanden rustig en gedwee zullen verlopen. Maar ja het blijft wel herfst/ winter.... we zullen het merken!

Reacties

  1. Fijn dat het beter gaat met Ruben zn peg. De verkoudheden komen weer dichter om ons heen, altijd weer spannend of je het als CFer op een afstand kan houden.
    "Ik tijd" komt uiteindelijk ook weer ten goede van je gezin dus heel belangrijk. Ik hoop dat je iets hebt waarmee je de zinnen kunt verzetten.

    Fijne zondag, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Esther,
    Wat goed van je dat je je baan hebt opgezegd en tijd in jezelf in je gezin kan steken. Als 39- jarige cf-er heb ik de pijp al leeg als mijn neefje en nichtje van 8 en 10 jaar een middagje zijn geweest. Wat een energie en wat een drukte, pfff. Fijn dat de rust weer terug is. Onze twee oudjes (honden)van 10 en 11 zijn net als wij nu nog helemaal van de waps, hihi
    Groetjes en beterschap van Claudia Denissen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten