langzaam maar zeker....

Langzaam maar zeker wordt Ruben weer de oude, ondeugende, enthousiaste, mega veel energieke Ruben. Zo nu en dan stort hij in en dan doet een zetpilletje wonderen. De PEG doet het prima. Elke dag komt de thuiszorg nog even langs om het te verzorgen. Theo en ik geven hun nog een week (hihih) en dan willen we het zelf kunnen. Elke dag een 'zuster' over de vloer is niet ideaal. Helemaal niet als Ruben al in elkaar duikt als hij de orange vesten van de thuiszorg organisatie ziet verschijnen. Dussss wij gaan hard ons best doen om het zelf te leren. Ondertussen blijkt mama toch vermoeiender te zijn dan ze had gehoopt. Alles bijelkaar eist nu zijn tol, merk ik. Kan weinig hebben, snel emotioneel en gauw van streek. Bleh niks aan dus. Ik merk dat ik even aan het einde van mijn energie en acceptatievermogen ben. Het is zwaar om je kindje zo elke keer te zien en te realiseren dat hij echt CF heeft. Klinkt raar misschien, maar wanneer alles okidokie is realisseerde ik de ernst van de ziekte veel minder. Nu waren de afgelopen maanden hectisch en onvoorspelbaar bij Ruben. Allemaal kleine en niet ernstige dingen, maar alles bijelkaar toch veel. Vandaar de kleine inzikking bij moeders ;-) Hopelijk went de PEG snel en zal de rust weer terug keren. Op naar de gezelige RUSTIGE herfst/ wintermaanden. Heerlijk!!!

Reacties

  1. zooooo herkenbaar!! Gewoon even laten gaan en dan kom je vanzelf weer bij. Ik had er ook altijd erg veel last van als het een tijdje tegen zat met van alles en nog wat, maar je zult zien, nu het 'moeten' van het eten er af is, gaat alles veel beter. Ruben gaat zich straks veel beter voelen en dan zal er toch hopelijk veel rust voor terug komen;)
    Sterkte met alles wat er nu nog speelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi, het is herkenbaar hoor als het goed gaat staat cf. Niet op de voor grond staat en als het slechter gaat dan zijn alle zorgen en verdriet er, kan me voorstellen dat je er door heen zit, gelukkig gaat het met ruben wat beter,sterkte gr petra

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten