dag 2 UMCG

Daar ben ik weer.... thuis. Nog wel alleen, maar er is goede hoop dat Ruben morgen gewoon naar huis mag. Maar pff tjonge dit was weer zo'n vermoeiende lange dag. Ruben werd pas om 1 uur geholpen. Tenminste zo stond het op het programma. Uiteindelijk om half 2 richting OK gegaan. Theo mee. Na een uurtje was Ruben alweer op de uitslaap kamer. Hup Theo weer heen (dat is papa's taak... mama is hier niet goed in) Toen duurde het wel erg lang voordat ten eerste Ruben goed genoeg wakker was dat hij naar de afdeling kon en ten 2de hadden we een verpleger die niet zo snel was (lees: HEEL langzaam!!) Dus uiteindelijk was Ruben rond 16:15 weer op zijn kamertje op M1. Heel suf, duf en heel zielig. Hij had veel pijn en was niet goed aanspreekbaar. Toen knapte het wel even in me hoor. He bah, niks aan om je mannetje zo te zien liggen :-( Na een derde fikse zetpil in korte tijd en een beker water knapte Ruben wat op. Een bakje appelmoes werd naar binnen geschoven en een rijstewafel werd al slapend op geknabbeld. Hihih dat was wel een filmpje waard. Hap....snurk... hap.. oogjes dicht... huh weer wakker, hap.... snurk :-) Toen ik rond 8 uur het ziekenhuis verliet hadden we Ruben ingestopt voor het slapen. Hij vond het deze x allemaal wel prima. Maar Theo sprak ik net aan de telefoon en vertelde dat meneertje zei dat ie nog niet moe was en niet wilde slapen... hihih dus de praatjes komen weer los. Helaas moet Theo en Ruben vanacht de kamer delen. Om 8 uur kwam nog een slapend meisje binnen gereden van een andere kamer waar een jongetje zijn longen uit zijn keel gilde. Dus ik ben benieuwd hoe Theo en Ruben de nacht door komen. Morgen gelukkig weer thuis..... Oh ja de PEG sonde doet het prima. De eerste voeding is er al door gegaan en het gaat prima. Ruben vindt het zelf nog heel eng en wil er absoluut niet naar kijken. Alles moet verstopt zijn onder de dekens en kleding. Verder doet het hem ook echt nog wel zeer. Volgens horen en zeggen duurt dit een paar dagen en daarna zal het lang niet zo gevoelig meer zijn.

Reacties

  1. Hoi,

    FIjn dat alles goed is gegaan.. Nog 1 nachtje in het "vreemde", en dan weer lekker thuis. Hopelijk word de pijn snel minder bij Ruben.

    Groetjes MArianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfffoeh, zwaar dagje voor jullie zeg! Morgen lekker naar huis gelukkig! Kan me voorstellen dat Ruben het allemaal nog maar eng vindt...tja, wat moet zo'n klein mannetje al niet mee maken op zo'n jonge leeftijd. Hopelijk knapt ie heeeel gauw op! Sterkte, dikke knuffels aan Ruben!
    Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een verslag. Goed om te lezen en fijn om zo mee te mogen leven, dank je wel daarvoor.

    Heel goed dat het werkt en nu lekker slapen en morgen allemaal weer thuis........

    Sterkte......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap. Hoop dat Ruben snel naar huis mag en aan zijn PEG went.
    Veel succes met alles.
    Groeten,
    Veronica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat de voeding er goed doorheen is gegaan. Nu moet de kleine man er nog aan wennen. Als het straks geen pijn meer doet zal dat zeker snel gebeuren.
    Doet me denken aan toen ik zelf een uk was, men had toen nog niet zo veel kennis en ik heb dan ook tot mn vierde met een hele bolle biaffabuik rond gelopen. Ik had namelijk hongeroedeem. Pas op mn vierde ben ik aan de pancrease poeders gegaan!!
    Die voorsprong heeft jullie Ruben in ieder geval al te pakken ;-)

    Succes en sterkte de komende dagen, groetjes, ----Els

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten