family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

dinsdag 6 april 2010

poepdrama

en nog steeds is het poepen een drama bij Ruben. Ik vraag me soms wel af of het alleen zijn peutergedrag is.... Al springend door de kamer roept ie dan 'au au au'' en dat kan hij met tussenposen wel een aantal dagen volhouden voordat hij echt kan/ gaat poepen. Pfff we worden er een beetje kriegel van. We kunnen zo weinig voor hem doen. Zaterdag zelfs Ruben in bad gezet en hem daarin laten poepen. Gelukkig deed hij dat ook, maar daarna dus niet weer tot en met nu. En dat terwijl hij voorheen 3 a 4 luiers op een dag had. Alle huis, tuin en keuken middeltjes helpen allemaal niet bij Ruben. Ik denk dat we het nog even aan kijken, maar anders gaat er weer een telefoontje naar het UMCG. Want tja... niet poepen betekent ook vaak niet eten. En dat is al lastig met zo'n peutertje :-) Oh oh... groot worden gaat niet vanzelf! Gelukkig gaat het verder helemaal super met onze kabouter. Niet ziek, geen koorts, snot, hoesten, oorpijn, of wat dan ook. Als het hier bij blijft dan 'tekenen we ervoor' hahhaha En gelukkig komt de zomer eraan dus zeg maar dag dag tegen de ab kuren.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Esther, drama he ? Ik ken het probleem met mijn (gezonde) dochter. Waar ik uiteindelijk op uitkwam was een zetpil bisacodyl. Zodra ik die plaatste, kwam het binnen het half uur. Wel soms zo groot als een pingpongbal hoor. Ik denk dat ze het te lang ophield. Maar dat au au roepen, herken ik heel goed ! Je mag me er over mailen hoor, je kunt mn profiel vinden op CF ledenlijst. Groetjes, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is niet prettig als je geen drolletje kan draaien, krijg je toch last van je buik van.
    Balen dat de "normale" middeltjes niet helpen. Mooi dat het voor de rest zo goed gaat, haha en ja de ab kan de zomer in de kast, dat denk ik hier ook hoor.

    Groejtes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je schijnt zelfs een speciale poep poli te hebben, mijn buurjongetje loopt daar ook, zelf werk ik op een kdv en zie het wel vaker bij jogetjes en hoe langer ze het ophouden hoe pijnlijker het natuurlijk wordt en zo is het circeltje rond, nou succes ermee veel liefs linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Esther, kan Ruben zn poepgedrag ook niet CF-gerelateerd zijn? Omdat je vaak leest dat CF-ers last hebben van obstipatie? k Weet ook niet hoor... sterkte en hopelijk is het gewoon een 'fase' en gaat t weer over!
    Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen