family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

donderdag 31 december 2009

overbezorg, wie ik????? inderdaad!

Gisteren een dagje bij een goede vriendin geweest. Even lekker bijkletsen en geen kindjes om me heen (papa heeft vakantie YEAH) Natuurlijk komen er dan verschillende onderwerpen voorbij; van de kerstdagen tot en met het opvoeden van onze kindjes.... Toen ik weer naar huis reed (een uurtje in de auto) overdacht ik alles even weer en kwam tot de conclussie. Inderdaad we zijn ook overbezorgd en super voorzichtig met onze kindjes. En inderdaad vooral naar Ruben toe. So what????? Nu we Lisa hebben merk ik wel duidelijk het verschil van het 'bezorgd en onbezorgd genieten' van een kindje. En ook al wil ik dat niet, toch merk ik het in me. Bij Ruben ben ik zo op mijn hoede en zijn mijn overbezorgdheid voelsprieten zo sterk aanwezig dat het onbezorgd genieten van hem wel eens moeilijk wordt. Daar baal ik dan van, maar op 1 of andere manier is het ook mijn manier van om gaan met.... Door de strakke structuren en schema's in de dagen (wat eten, slapen enz enz betreft) heeft mama hou vast in de nogal onduidelijke en onvoorspelbare situatie. Geen idee hoe ik het anders moet doen er wordt jammer genoeg bij een geboorte geen handleiding mee gegeven :-) Ik heb door de afgelopen jaren wel geleerd om geen oordeel te geven over hoe andere mensen hun kinderen opvoeden. Ieder kind, situatie, familie is totaal anders, Zoals mij tante eens zei; je moet een manier vinden wat in jullie situatie, jullie gezin en bij jullie kind past. Dat vond een ik een super uitspraak. Dus tja als mensen ons dus overzorgd vinden... dan zij het zo. Het is mijn (en ook papa's) manier van ermee om gaan. Wij zijn nu eenmaal enorm voorzichtig met onze kindjes omdat we zoveel van hun houden!!!!