family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

zaterdag 28 november 2009

prik prik prik

En oh ja onze kindertjes hebben ook een mex prikje gehad. Papa kwam er speciaal voor naar huis en daar gingen we met ons 4en. We konden mooi wandelen want de sporthal is hier zo ongeveer om de hoek. Het was prima georganiseerd. Binnen 10 minuten stonden we weer buiten. Met een totaal dwarse en ontstemde Ruben. Lisa onderging het allemaal prima en was het buiten allang weer vergeten. Maar onze kabouter... tjonge... drama king :-) De hele middag was hij niet te pruimen. Stond vaak te wrijven over zijn geprikte armpje en we mochten absoluut zijn arm niet bekijken. Gelukkig doet een 'pilletje tussen je billen' vaak wonderen. En....speen, knuffie en filmpje :-) Maar de laatste tijd lijkt er zowiezo wel storm op komst in Rubens bolletje. Vanmiddag heb ik hem ook al gillend in bed gelegd (hij begint zo nu en dan een slaapje over te slaan, maar hij was zo dwars vanochtend dat ik dacht "je gaat maar lekker naar bed") binnen 10 minuten sliep meneer. Als ik nee zeg zet hij het op een krijsen, als we aan het wandelen zijn en we gaan de verkeerde kant op (vindt Ruben) dan gilt, krijst en laat hij zich op de grond vallen. Oooohhhhh echt een peuterpuber. Ik kan er wel boeken vol overschrijven :-) Wanneer ik er zo over na denk zijn de meeste situaties eigenlijk enorm lachwekkend, maar het is best lastig om het grappig te vinden als je er midden in zit. Vooral als Lisa ongeveer geplet wordt, de armen en benen uit haar lijfje worden getrokken, de computer compleet door draait van al zijn getik op de toetsenbord, de tandpasta tube leeg wordt gezogen, droge macaroni over de hele keukenvloer ligt, de hele dublo bak over de kamervloer ligt en hij er tussen zwaaiend met armen en benen en roepend 'oh oh oh', de was machine opeens een kookwas doet ipv 40 graden omdat kabouter aan de knopjes heeft gezeten, alle luiers van zijn kamer onderaan de trap liggen, .... hahahahhahhahhaha wat een ondernemende kabouter hebben wij he?! Er zit genoeg pit in. Van wie zal hij dat toch hebben??????

9 opmerkingen:

  1. Hihi, ik lach me suf, zie het allemaal voor me. Wat een ondeugd, heerlijk om te lezen maar ik kan me goed voorstellen dat jij af en toe.........

    Fijne zondag, groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk he dat peuter gepuber, ik moet er aan de ene kant ook altijd erg om lachen maar aan de andere kant....:) groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha, ik lag in een deuk toen ik dat over die kookwas las! Maar....als het je eigen kleding overkomt, dan zou ik het HELEMAAL niet meer zo leuk vinden! :-) Lijkt me inderdaad niet makkelijk die peuterpuberteit! Ik zie nu bij Levi ook al zo'n sterk karaktertje! Die gaat krijsen als de Bumba dvd uit moet. Aaach maar Ruben is ondanks alles wel een heerlijk ventje toch ?! :-) Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem zei

    Nou Linda,
    Ik vind dat anoniem best gelijk heeft. In een gezin met een gezond en een cf kind moet je heel genuanceerd communiceren. Doen alsof het niet uitmaakt is makkelijk voor jezelf, maar moeilijk voor je kind met cf. Jammer dat met het advies van een cf-patient zo wordt omgesprongen. Mijn bericht is gewoon weggehaald, terwijl ik het alleen maar goed bedoel. Kritiek kunnen ontvangen is juist super belangrijk. Je kunt toch van mening verschillen? Klaas (cf-patient)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Klaas,

    nee hoor niet weg gehaald, maar je reactie hoort bij de andere blogberichtje (van zusje) en niet bij deze. Linda heeft nl toen een berichtje achter gelaten en nu niet.
    Ik moest nl lang nadenken voordat ik de link kon leggen van je reactie naar Linda... snappie?!! Vandaar dat ik deze weg heb gehaald en die bij zusje heb laten staan. Anders snapt een andere lezer het ook niet!!!
    NB
    Maarre mijn blog is niet bedoeld voor discussies hoor. Alleen voor info voor degene die dat LEUK vinden.

    groeten
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Esther,

    Tenslotte,dan ben je van me af...

    Bedenk wel, dat als je op internet openlijk info geeft over je kind met cf je natuurlijk niet alleen de reactie krijgt die jij zo graag wilt horen. Cf ligt heel gevoelig en de ene cfer is de andere niet. Dat heeft overigens niets met discussie te maken als mijn menig anders is dan die van jou/jouw vriendinnen. Ik hoop dat je bezoekers van jouw blog die hun mening geven en het goed bedoelen voortaan met respect behandelt. Ik heb ook niet om cf gevraagd. Gr, Klaas (cf 23 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Klaas,ik ken geen enkele CF-er die om zijn/haar CF gevraagd heeft,doe niet zo raar/gevoelig en laat Esther lekker schrijven over die kabouters,wij lezen en genieten er wél van!!

    @Esther,Ruben houdt je lekker bezig,geweldig ;-)

    Grts,Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kitty en dit soort mensen,
    Volgens mij weten jullie nog lang niet wat cf inhoud. Weer zo zonder gevoel en respect voor doodzieke cfer reageren. Hoe durf je Kitty. Ik heb cf en ik weet als geen ander hoe dat is met alles erom heen. Empathie is jullie vreemd! Hoe eenvoudig kunnen mensen zijn, he Kitty. Jullie kunnen op deze manier discussie ontlokken, maar ik heb al lang in de gaten dat jullie intellect zeer middelmatig is. "Jullie kunnen mensen niet in hun waarde laten. stop nou maar met al jullie frustratie dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het diep treurig dat betrokkenen met CF Klaas niet laten zijn hoe hij is. Strekte Klaas, Martine

    BeantwoordenVerwijderen