family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

woensdag 2 september 2009

Rubens methode

Dat Ruben een echte peuterpuber is merken we vooral doordat hij zijn grenzen verkent. Oostindisch doof en pas luisteren als ik met de deurmat ga dreigen is de normaalste zaak van de wereld :-) Meestal moet Ruben een paar minuten op de deurmat zitten als het echt de spuitgaten uit loopt. Daarna roep ik hem bij me. Ik zeg hem dan nog eens wat er verkeerd ging. En dan spreken we af dat hij nu wel gaat luisteren. (euh...) Aangezien hij nog niet praat heb ik hem geleerd om te knikken en daarna een kus om te laten merken dat het dan goed is. Maar hij snapt nog niet helemaal wanneer dit aan de orde is. Want Ruben was met zijn trein aan het spelen en wilde dat ik mee ging doen. Ik wilde even zeggen dat ik even mee ging spelen, maar omdat hij zo druk met zijn trein was vroeg ik hem om mij aan te kijken.... en tja toen dacht hij gelijk "ik moet knikken en mama een kus geven... " Ik moest hard lachen want ik wilde hem alleen hem iets zeggen. Dat vond Ruben natuurlijk erg leuk en ging nog harder knikken en kusjes geven. Dus nu weet ik hoe ik kusjes van mijn zoon kan krijgen (want zo die deelt hij niet zomaar uit)

3 opmerkingen:

  1. Ach wat een schetig verhaal, lekker ventje is het. Maar dat wisten jullie natuurlijk al lang!!

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaah wat lief van Ruben!! Wat een schatje!!! Zo te lezen lijkt hij wel op Levi: een dikke boef en alleen knuffelig als het hem uitkomt! ;-P

    BeantwoordenVerwijderen