family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

vrijdag 11 september 2009

-R - in de maand

Heerlijk vind ik het.... HERFST!! Een aantal (vele.. euh, tja tijd vliegt) jaren geleden heb ik een poos in Afrika gewoond (ontwikkelingswerk gedaan) en ik denk dat ik toen genoeg zon voor de rest van mijn leven heb gehad. Dus kom maar op wind, regen, kou, lekkere donkere dagen, lichtjes aan, kachel, kopje thee en lekker knus op de bank.... MAAARRRRRRR nu met onze Ruben kijk ik eigenlijk met angst en beven naar de komende herfst. Ik stond net boven Rubens bedje en ik hoorde weer een vreselijke hoest en veel snot in zijn neusje. Ohhh wat zal de aankomende periode weer boven onze hoofd hangen. Heb maar even bij mijn lieve man mijn 'angst tranen' uitgehuild. Ons mannetje is nog zo klein en wat zal ie nog allemaal mee moeten maken. Dat maakt mij soms wel erg verdrietig. Ook vraag ik me wel eens af of ik sterk genoeg zal zijn om mama te zijn voor onze Ruben. Ach... ik weet dat op de juiste momenten we wel de kracht krijgen om voor onze kabouter te zorgen. Maar zo aan de 'vooravond' van de herfst en winter krijg ik de kriebels en zou ik toch graag de zomer terug willen hebben.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Esther, ik voel met je mee...wat staat onze mannetjes nog te wachten? Ze gaan straks vast alle virussen en bacterieen te lijf ondanks die R in de maand! Enne...ook ik twijfel wel eens of ik wel een goede moeder ben maar dat hebben zelfs moeder met gezonde kindjes! Niet twijfelen! Je BENT een geweldige mama!! En dat vindt Ruben ook!
    Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Esther, de herfs is inderdaad prachtig maar in sommige opzichten ook wat angstaanjagend. Ik begrijp wat je bedoeld, al is het voor mij anders, het gaat om mn eigen gezondheid en niet die van mn kindje.
    Maar wat er ook met Ruben gebeurd, zomer, herfst of straks de winter, hij weet in ieder geval dat hij een moeder heeft die zielsveel van hem houd. Daarmee heeft hij de halve wereld al gewonnen ;-)

    Hartelijke groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Eshter,
    Ik herken je verhaal precies. wat moeten onze kinderen veel doormaken en wij met hen. Heel pijnlijk dat onmachtige gevoel. Je wil alles doen om je kind dit te besparen. Maar zoals Els zegt: onze liefde geeft onze kinderen gelukkig veel steun. Ik wens jou en alle andere moeders veel kracht, moed en sterkte toe.
    Hedwiche (moeder van dochter met cf van 18)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heee Esther, heel herkenbaar is het hoor ik ben ook bang voor wat er allemaal komen gaat. Weet je ik put gewoon heel veel hoop uit dat hij goed onder controle staat en zodra wij iets merken we bij het WKZ langs kunnen. Volgens mij wat ik lees doet Ruben het heel goed en dat heeft ook te maken met de liefde die hij krijgt.
    gr petra

    BeantwoordenVerwijderen