einde vakantie... hallo nieuw seizoen!!

De eerste week van ons nieuwe seizoen is alweer bijna voorbij. Wauw wat vlogen onze 3 weken vakantie voorbij. We hebben heerlijk genoten met ons 4en thuis en zo nu en dan een dagje uit. De dierentuin was voor Ruben toch wel het hoogtepunt. We hadden de vorige x al een seizoen kaart gekocht. Zo konden we gewoon om 1 uur weg gaan zonder dat het zonde van de dure intree geld zou zijn. Ruben keek weer zijn ogen uit en was super enthousiast. Vooral voor de fietsjes in de speeltuin en de wagentjes die er daar rond rijden, haha gaan we ook naar de dierentuin!!! Het gaat met Ruben erg goed. Hij is ondertussen gescreent bij het CSK (Communicatieve Stoornissen bij Kinderen) in het UMCG. Maar ook zij vinden hem in het algemeen wat achter lopen in zijn ontwikkeling en willen Ruben nog een half jaar geven voordat er actie wordt ondernomen. In de vakantie heeft hij duidelijk papa leren zeggen. Dus nu is alles papa voor en papa achter :-) Straks gaat Ruben naar de peuterspeelzaal en dat vonden ze een goed idee vanuit het CSK team. Ik vind het zelf wel spannend hoor. Vooral wat het eten & drinken betreft (krijgt ie dan wel genoeg en zullen ze hem wel helpen??!!), daarnaast moeten we nog even overleggen of hij 2 ochtenden mag ipv een ochtend en een middag. Ruben blijkt zijn middagslaapjes nog echt nodig te hebben. Ik weet niet of dat ook met zijn CF te maken heeft. Maar hij houdt het gewoon niet een dag vol zonder slaapje. Hoop dat het kan bij de peuterspeelzaal. Nu met de mexicaanse griep vind ik het dubbel zo spannend om hem te laten gaan. Ik zou het zo heel jammer vinden dat hij weer ziek zou worden. Het gaat nu zo goed. Maar ja ik weet ook dat ik hem niet in een glazen potje kan stoppen :-) Dus '' hup'' zeg ik dan maar, we gaan ervoor en zien wel hoe het gaat. Ruben gaat het vast erg leuk vinden. Hij is wel toe aan een nieuwe uitdaging denken we. Nog steeds is Ruben heel gek op zijn kleine zusje. Lisa is alweer 6 mnd en doet het super. Ze rolt al, maakt allemaal geluidjes, heeft al 2 tandjes door en is al aan haar eerste fruit en groente hapjes begonnen. Een echte hollandse welvaart meisje. Heerlijk!! En tja zo hobbelt ons leventje verder in Appingedam. Ben ondertussen bij andere banen aan het solliciteren. Het zou financieel en voor mijzelf toch echt goed zijn als ik een paar daagjes per week kan gaan werken. Dus we zullen zien wat er op mijn pad gaat komen. Ruben en Lisa in onze nieuwe fietskar. Lief he?!

Reacties

  1. Ik zou wachten met de peuterspeelzaal tot hij de vaccinatie tegen de Mex-griep heeft gehad. even wachten tot oktober.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi esther, spannend hoor de peuterspeelzaal, jadyn heeft ook echt haar slaapje nodig hoor, gelukkig doen ze dat op het kdv, volgens mij hoef je echt niet te wachten op de vaccinatie hoor, want in de brief die ik heb gehad vanuit het zh blijkt dat de vaccinatie niet helemaal goed werkt bij mensen met cf, ik heb wel al een recept klaar liggen voor tami flu die heb ik opgestuurd gekregen, maar ik weet zeker dat ruben het geweldig gaat vinden op peuter speelzaal en volgens mij kan je kiezen of de ochtend of de middag in ieder geval is dat hier in den haag nou veel succes met alles veel liefs linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi,
    Maarten gaat al vanaf dat hij 3 maanden is naar het kdv en hij vind hij het geweldig wij hebben thuis de tami flu liggen zoals je al zei je kunt hem niet op sluiten en weet je Maarten heeft een vriendje die vaker ziek is dan hij.
    groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Esther, fijn dat het zo goed gaat met de kids, erg leuke foto zo samen in de fietskar.
    Wat betreft het kdv, ik geloof dat ik het ook zou uitstellen tot na de griepprik. Als volwassen CFster probeer ik zoveel mogelijk risico's te vermijden. In een glazenhokje kun je niet gaan zitten maar er zijn dingen die net iets meer risico opleveren.
    En wat dat slaapje betreft, lekker laten slapen hoor, wordt hij alleen maar groot en sterk van ;-)

    Hartelijke groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou de peuterspeelzaal even uitstellen tot de griepvaccinatie, die overigens ook bij cf-patienten bescherming biedt.

    Als moeder van een volwassen dochter met cf weet ik dat het de moeite waard is om voorzichtig te zijn.
    Ik heb dit soort risico's zoveel mogelijk vermeden. Dat ging niet of nauwelijks ten koste van haar sociale leven.
    Succes met de beslissing!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire berichten van deze blog

Het plan

pseudomonas

Met de neus op de feiten