family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

vrijdag 8 mei 2009

"mijn thuis altijd bij mij"

Ik heb gemerkt, de afgelopen dagen, dat veel mensen het niet goed aankunnen als ik een "frusti-mail" schrijf. Allemaal bezorgde en belerende mailtjes, berichtjes en telefoontjes. Ik snapte dat niet helemaal. Iedereen is toch wel eens enorm gefrustreerd over iets??? Tja misschien schrijven zij dan geen blog en dus horen en zien de mensen het niet. Maar ja, volgens mij is het niet erg om zo nu en dan eens boos en gefrustreerd te zijn. Dat wil niet zeggen dat ik het allemaal zwart zie hoor. Absoluut niet. Er is vaak altijd hoop... Ook nu weer :-) Ruben knapt door de ab kuur gelukkig op. Hij eet en drinkt weer redelijk en is goed te spreken (en enorm ondeugend) We hadden een tip van de dieetiste om Ruben 2x daags een warme maaltijd te geven, omdat hij geen brood wil. En dus krijgt meneer gewoon 2x warm eten. En hij pikt het ook nog ;-) Gisteravond lag ik in bed en toen gingen mijn gedachten terug naar lang lang geleden (haha) Ik woonde en werkte toen in Afrika. Ik heb daar een poos gewoond om ontwikkelingswerk te doen vanuit mijn geloofsovertuiging (anderen noemen het ook wel zendigswerk, hihih) Ik had toen altijd de gedachte "als ik een man en kinderen mag krijgen.... dan heb ik gewoon altijd mijn thuis bij mij. Waar ik ook ben, wat ik ook doe en waar ik ook woon!!" En zie nu..... een man en 2 mooie kinders. Dus in welk huisje we ook terecht komen (er zijn trouwens weer wat perspectieven) mij thuis is er in elk geval al :-)

6 opmerkingen:

  1. Ben het met je eens het is heerlijk om eens lekker je frustraties op te schrijven gewoon doen!!!! Fijn dat het beter gaat met jullie Ruben
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kben het er mee eens dat je je frustraties en boosheid gewoon mag uiten op je blog!! Er zijn inderdaad mensen die daar niet van houden, en vinden dat je het voor je moet houden, en dan dus gewoon niet bloggen... Maar het leven is toch zo? en daarbij, het is jou blog, dus je mag er op zetten wat je wilt;)

    Groetjes marianne (CF)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je niets aanneemt van de wijsheid van anderen en als je zo "open" voor jan en alleman je frustraties uit, kun je natuurlijk ook reacties verwachten waar jij niets mee kunt aanvangen of die jij liever niet zou willen horen.
    als je daar niet tegen kunt en je voordeel er niet mee kan doen is het idd beter om je frustraties elders te uiten dan op het net.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het beter gaat met Ruben! En ik vind dat je gerust je frustraties van je af moet kunnen schrijven, dat helpt vaak ook bij het 'verwerken' van dingen.
    groetjes Lydia
    @ Anoniem: waarom reageer je eigenlijk op Esther haar blog? Misschien kun je je 'wijsheden' beter op een of ander forum zetten maar niet op iemands blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Esther!

    Hè hè toch, wat een gedoe. Wat rot voor je! Ben blij te lezen dat het in alle opzichten weer wat beter gaat.
    Hoe positief je instelling ook is, dippers liggen altijd wel ergens op de loer. Over de meeste stap je heen maar soms laat er eentje je struikelen, of valt je van achteren aan. Incasseren en gewoon weer doorgaan. Is mijn tactiek in elk geval. En volgens mij ook de jouwe.
    Nog niet iedereen is gewend aan het fenomeen internet en de nieuwe gewoonten die daarbij horen (inclusief je mening voor een breder publiek beschikbaar maken). Welcome to the 2000's zou ik tegen hun willen zeggen. Als jij je er fijn bij voelt om een blog bij te houden met je dat lekker doen!

    Veel succes met jullie nieuwe huisvesting en geef Ruben een dikke knuffel. En Lisa natuurlijk ook! :-)

    Groetjes,
    Irène

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Esther,
    Fijn dat het beter gaat met Ruben en dat er weer nieuwe inzichten zijn wat betreft jullie huis.
    Fijne zondag, Els

    BeantwoordenVerwijderen