family Visser

Dit zijn wij... de familie Visser. Papa (Theo), mama (Esther), Ruben (10) en Lisa (8).

Wij zijn een heel gewoon gezin maar toch ook een beetje bijzonder. Omdat Ruben taaislijmziekte heeft maken we soms hele leuke dingen mee en soms ook nare dingen.

In deze blog vind je onze leuke en minder leuke belevenissen.

maandag 4 augustus 2008

broertje of zusje???

De afgelopen weken heb ik vaak met mijn hoofd boven de wc pot gehangen ... gelukkig had ome dokter er een pilletje voor want anders kunnen we helemaal niet genieten van het feit dat WE ZWANGER ZIJN!!!!!! nog maar 10 weekjes, maar al zo reeel voor ons aangezien ik er hondsberoerd van ben. Dus tja volgend jaar zal Ruben een broertje of zusje krijgen. Heel spannend. Ook omdat er een kans bestaat dat dit kindje ook CF kan hebben. Het heeft ons dan ook even laten twijfelen of we er wel aan wilden beginnen. Maar als we dan naar onze Ruben kijken en zien dat hij het geweldig doet ondanks zijn CF dan zijn de twijfels gauw weg. Toch hopen en bidden we absoluut dat dit nieuw kindje niet in de wereld van Cf welkom geheten hoeft te worden. Tegenwoordig kun je via een vruchtwaterpunctie het laten onderzoeken of de baby CF heeft. Maar aangezien wij verder niks met de uitslag gaan doen (abortus is voor ons geen optie) hebben we besloten om zo'n onderzoek niet te laten doen. Bij de geboorte wordt nu gelijk bloed afgenomen en dan weten we na een week of de baby CF heeft of niet. We geven het maar "uit handen" en proberen (ondanks de kotsbuien) te genieten van het feit dat er weer een klein mensje in mijn buik groeit!!!

7 opmerkingen:

  1. Lieve Esther, Theo en Ruben,

    Wat geweldig nieuws is dit zeg!
    Van harte gefeliciteerd.
    En ga lekker van de zwangerschap genieten.

    Liefs Alex, Miranda en Tygo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo

    Ik lees regelmatig jullie weblog via CFcafe. Nu lees ik dit en ten eerste natuurlijk: Gefeliciteerd! Super dat jullie het toch nog een keer aandurven, ondanks dat Ruben CF heeft. Ik zal voor jullie duimen dat het allemaal goed gaat, ook de rest van de zwangerschap.

    Groetjes, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk.

    Geniet ervan (met of zonder misselijkheid).
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Esther,

    Ook ik ben een regelmatig bezoeker via het CFcafe. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en ook ik ga duimen dat gewoon alles goed verloopt!

    Succes!en groetjes Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Esther,

    Via cf-cafe lees ik je blog. Wat een leuk nieuws!! GEFELICITEERD!! Geniet er lekker van.

    Groetjes,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi esther wat een goed nieuws zeg geniet er lekker van (als je misselijkheid niet overheerst dan) en onwijs gefeliciteerd, veel liefs linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Esther,

    Dank voor je leuke reactie op mijn weblogverhaal over kleindochter Micky. Heerlijk voor jullie dat kleine Ruben zo goed gaat en natuurlijk van harte gefeliciteerd met de je zwangerschap. Je hebt de zorg over eventueel weer een kindje met CF uit handen kunnen gegeven,schrijf je. Knap dat je er zo over denkt. En tsja, waarom ook niet? Het kan zomaar dat je over een poosje een kerngezonde baby, zonder CF, in je armen houdt.
    Ik hoop dat je mooie zwangerschap tegemoet gaat.
    Groetjes, (oma) Helen

    BeantwoordenVerwijderen